Thursday 14 April 2011

Hari ni, seharian CM tak boleh duduk diam. Jantung di dada ni bagai nak terkeluar melihat dunia... Aduh!!! Sakit betul rasanya... 12April lepas, CM telah diutuskan 2 khabar yang berbeza. Khabaran baik dan sebaliknya. Khabar yang kurang baik itu adalah Shafiq tidak disenaraikan antara calon yang layak menduduki temuduga IPG(Institut Pendidikan Guru) . Dan khabaran yang baiknya pula, dia telah disenaraikan dalam calon temuduga ke UPNM (Universiti Pertahanan Nasional Malaysia atau dulu dikenali sebagai ATMA).

Apa yang membuat dada ini berdebar2 sebegitu rupa adalah esok (15April), Shafiq akan menghadapi temuduga tersebut. CM tidak tahu kenapa keadaan seperti ini berlaku pada diri ini. Mungkin CM meletakkan harapan yang tinggi terhadap Shafiq agar dapat menggenggam cita2nya ini. Cita2nya untuk menjadi PERWIRA NEGARA.

Pada ketika ini, getaran hati CM sudah mula tenang sedikit. Apa yang CM harapkan kini, agar doa CM selama ini dimakbulkan Allah S.W.T. Moga Allah mendengar keluhan rasa CM selama ini.

Buat Shafiq.. Jika kau membaca ketika ini. Ketahuilah sesungguhnya ibu sentiasa mendoakan yang terbaik buat kamu. Biar apa jua keputusannya kelak... kau tetap anak ibu yang ibu sentiasa banggakan.